Levobřežní se změní v pěší zónu - zatím však bude sloužit jen autům a cyklistům

Levobřežní se změní v pěší zónu - zatím však bude sloužit jen autům a cyklistům

21. 5. 2025

Konečnou podobu ulice si budeme moci vychutnat až po dokončení ulice Pivovarská, na kterou se auta přesunou.

Proměna ulice Levobřežní na Havlíčkově nábřeží pokračuje. Úsek pod novým univerzitním kampusem se v budoucnu stane pěší zónou s povoleným vjezdem cyklistů. Přechodně ovšem musí být průjezdný i pro auta. Definitivní proměna nábřeží v pěší zónu by měla nastat s otevřením rekonstruované ulice Pivovarská. Její úprava umožní řidičům obousměrný průjezd mezi Smetanovým náměstím a nábřežím.

Probíhající rekonstrukce připravuje nábřeží na provoz pěší zóny. Nově budou okraje komunikace tvořené dlažbou a její střed hladkým asfaltem. Jak se v tomto úseku pohybovat, až skončí stavební práce? Auta zde budou moci jezdit nejvyšší dovolenou rychlostí 30 km/h, cyklisté by měli využívat okraje vozovky a chodci se držet vlevo. Věříme, že neobvyklé stavební řešení úseku u řidičů povede k většímu respektu těch, kteří se na Havlíčkovo nábřeží vydají pěšky či na kole. 

V režimu pěší zóny prostor chodcům umožní vychutnat si procházky po dlážděném povrchu blíže řece, zatímco cyklisté a bruslaři se budou moci pohybovat rychleji po asfaltovém pásu uprostřed. Těšíme se, až se Ostravané budou moci projít kolem řeky od přívozské haldy až do Dolních Vítkovic po příjemné upravené trase a pro řidiče vznikne alternativní trasa, která oblíbené okolí řeky nebude nezatěžovat automobilovou dopravou. 

Dočasný dopravní režim na Havlíčkově nábřeží – komunikace bude v celé šíři plnit funkci vozovky. Auta zde budou moci jezdit nejvyšší dovolenou rychlostí 30 km/h, cyklisté by měli využívat okraje vozovky a chodci se držet vlevo.

Cílovým dopravním režimem pro tento úsek je pěší zóna s povoleným vjezdem cyklistů. Stavební řešení prostoru chodcům umožní vychutnat si procházky po dlážděném povrchu blíže řece, zatímco cyklisté a bruslaři se budou moci pohybovat rychleji po asfaltovém pásu uprostřed.